Julbordet - Kalkon, kalkon och kalkon

 
Härligt uppdukat julbord: prinskorv, köttbullar, skinka, sylta, korvar mm - Allt gjort på kalkon. Jag var inbjuden på Ingelsta Kalkons julbord. Det var så gott så jag kan inte ens beskriva det med ord. Jag åt så jag nästan sprack. Måste faktiskt säga att jag nog nästan hellre tar kalkonvarianterna än skinkasorterna till jul.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Två trötta småbarnsmammor på galej. Rose-Marie var förkyld och trött  och jag har en baby som är vaken med feber på nätterna och en med misstänkt öroninflammation. Men julbordet livade upp oss båda.  Nyttigt är det också med kalkon, en hel del D-vitamin, B-vitamin och Magnesium. Precis vad man behöver så här års!
 
Mmmm...köttbullar och prinskorvar - Jul i ett nötskal
 
Skinka
Mina två tallrikar! Proppade med korvar, skinkor, sallader, cumberlandsås 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin