Jessica bloggar inte här längre...

..och inte syntes hon till i något inlägg förra veckan. Är vi inte vänner längre? JOOOOOO! Jessica har grymt mycket att göra just nu. Hon arbetar för fullt med sin och Maria Blohms brödbok. De har nu ett kontrakt och det ska skrivas, fotas osv. 
 
Men vi hann träffas en sväng i veckan. Jag bjöd henne på pumpasoppa, macarons från La Durée och en massa uppdatering. Hon hade med sig lite bröd som vanligt. Jag kan bara konstatera varje gång att det är grymt goda bröd som kommer finnas på recept i boken. Jag har också lärt mig mycket medan de har tagit fram recept. De glutenfria bröden som kommer finnas i boken har en bonus i att de dessutom är nyttiga, proppade med chiafrön, linfrön, mandelmjöl, majsmjöl med mera. Glutenfritt bröd går snabbare att baka, behöver inte knådas i evigheter och har längre hållbarhet än annat bröd. Så intressant!
Ps. Sofie på härliga bloggen Mumsfillibaba undrade vad Jessica hade i sin mumsiga Äppelpaj som hon gjorde till mig för några veckor sedan. Jessica gör en vanlig smuldeg men byter ut vetemjölet mot 50/50 mandelmjöl och majsmjöl (majsmjölet ger en härlig varmgul färg till äppelpajen). Annars gör du precis som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin