Äventyr med Mannerström

Idag var det då dags för en sista deltävling i Svensk Fågels bloggprojekt Pippi på svensk fågel. Vi skulle laga mat precis som i Årets Mästerkock, på tid, med Leif Mannerström som sträng domare. Medbedömare var Ubbe Kvarnefält (Sveriges Mästerkock) och Maria Donis (VD Svensk Fågel).
 
 Vi var 6 bloggare som fick i uppdrag att först, på högst 8 minutrar, stycka en kyckling och sedan göra en maträtt utifrån delarna på 50 minutrar. Dörren öppnades till ett rum fullt med grönsaker, kryddor, frukt, mm. Vi fick ta det vi ville ha och sätta igång. Jag blev helt ställd där ett tag och visste inte överhuvudtaget vad jag skulle göra. 
Det blev till slut, efter en hel del hjälp av Mannerström, en potatis- och palsternacksgratäng med frasig kyckling penslad med citron- och vitlöksolja  tillsammans med en sky. Jag var mer än stolt att jag rodde det i hamn, så att jag inte vann gjorde inget alls. Det var en så rolig dag!!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilken fin upplevelse och spännande minsann! Kram

2012-11-15 @ 08:40:07
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Kinna

Bra jobbat och kämpat. Maten blev ju väldigt god. ;-)

2012-11-15 @ 09:24:55
URL: http://kinnasblogg.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Kan tänka mig att det var roligt och nervigt! Tror nog att det blev gott. Vilka fler bloggare var med? Nyfiken!!

2012-11-15 @ 22:25:55
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin