Bortskämd med outstanding 3 rätters

Alltså Jessica. Hon är den goaste, mest omtänksamma man kan tänka sig. Hon och Martin bjöd mig och Magda på 3 rätters i torsdags, med fördrink, vin till maten samt espresso till kaffet. Jag känner mig oerhört bortskämd, rörd och så tacksam. Jag hade en liten svacka där jag kände att jag inte orkade laga någon mer mat, bära tunga kassar jämt osv. Berättade om mitt lilla bryt för Jessica och dagen efter kommer inbjudan till middag från henne. Det var inte vilken middag som helst heller:
 
Fördrinken var hennes Rabarbersvaj, farligt god. Den smakar smågodis och fräscht på samma gång. Du hittar receptet HÄR. Oh la la, vilken underbar drink!
 
Till förrätt blev det något jag aldrig ätit Salma lax, har ni testat? Jessica sa, att det kommer vara det godaste jag hade ätit, och hon hade minsann rätt. Salma lax tillsammans med brynt smör, lite soja, vitlök och vanlig lök. Det smälte ner i munnen. Helt obeskrivligt gott. Det här är den perfekta förrätten. Man kan tydligen också äta laxen även då man är gravid för den är så ren på parasiter och bakterier. 
 
 
Sen blev det entrecoté med härliga grönsaker och magiskt gott smaksatt smör. Måste fråga henne vad hon hade i smöret för det blev så gott till köttet. Magda tuggade också i sig några morötter och potatisar. Martin underhöll Magda mest hela tiden genom att busa runt med henne, och jag fick äta och njuta av maten i lugn och ro för en gångs skull - Ljuvligt!
 
Till efterrätt fick jag jordgubbar med mynta, lime och socker. Enormt fräscht! (Det är förresten Martin som tagit bilden ovan, han har öga för vad som blir bra på bild och är superduktig på att fota)
Jessica och Martin - TACK! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin