Smoothie på passionsfrukt, banan och ananas

Om det är något jag är beroende av så är det smoothies. Min kanna till min Krupsmixer (som jag har haft i en massa år) gick sönder under hösten och jag hade inte råd att köpa en ny direkt. Huuuu så jag saknade mina smoothies, tyckte det var så jobbigt då det låg en massa frukt på väg att bli dåligt i fruktskålen utan att kunna mixa till dem. Smoothies var ett av Annies första ord faktiskt. Det är ett så lätt sätt att få i barn nyttigheter. Jag mixar ofta ner även solrosfrön, sesamfrön, nötter och pumpakärnor. Både Magda och Annie slukar smoothies. När någon är sjuk så brukar ändå en smoothie slinka ner även då de inte vill ha någon mat. Jag köpte en ny mixer precis innan jul från Philips, underbart. 
 
I morse gjorde vi en av våra favoriter, smoothie med passionsfrukt, banan och ananas. Mmmmm
 
Har ni något favoritrecept på smoothie? Ni får gärna dela med er:-) Ha en fortsatt fin julledighet.
 
Ps. jag blir så så glad när ni lämnar en kommentar, bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Smoothies är så goda och något vi gör nästan varje morgon! Jag brukar blanda olika frysta frukter med soja-mandelmjölk och till sist blandar jag i chiafrön! Jordgubb-banan-melon är en favorit. Kram

2012-12-26 @ 11:18:53
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin