Just ja! Citronmuffins

 
Mina favoritmuffins är nog dessa citronmuffins. Jag har gjort dem många många gånger och de finns på bloggen, men då som sockerkaka. Jag gör dem ibland som minimuffins, ibland som vanliga muffins och ibland som sockerkaka. De är inte så onyttiga och smakar så fräscht och dundergott. Smeten är också oemotståndlig och farligt god;-)
 
Du behöver
3 ägg 
2 dl socker
1 dl naturell youghurt
1 msk honung
2 ekologiska citroner (skalet)
½ dl solrosolja
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
3 msk vallmofrön
1 msk råsocker

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 C

Vispa ägg och socker fluffigt. Rör ner youghurt, honung, citronskal och olja. I en annan skål blandar du vetemjöl, bakpulver och rör ner det försiktigt i smeten. 

Placera ut pappersformar i muffinsform. Häll i smeten, strö över vallmofrön och råsocker

Grädda i ca 15-20 min (vanliga muffins)/10-15 min (minimuffins)
 
En minityp vid namn Molly med utomordentligt god smak. Men de här muffinsarna är helt ok för småttingar att äta, inte så farligt överdrivet onyttiga, fast de smakar 'onyttigt'
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin