Varm Pastasallad

Underbar pastasallad. Jag gjorde den här miljoner gånger i somras. Den senaste veckan har jag varit så sugen på den i flera dagar. Igår kväll gjorde vi den ÄNTLIGEN. Den var verkligen så god som jag kom ihåg att den var med en dressing gjord på apelsinjuice och med rostade hasselnötter, skinka, oliver, avokado, apelsin, pasta och färsk spenat. Efter all fettig julmat och godis var den här salladen ljuvligt god!


4 port

280 g pasta
200 g rökt skinka (jag tog kassler och stekte på lite)
1 dl oliver
2 avokado
250 g färsk spenat
1 apelsin

Dressing:
50 g hasselnötter
2 msk vinäger
1 tsk salt
½ dl outspädd apelsinjuice
½ dl rapsolja

Koka pastan, häll i durkslag.

Skölj spenaten. Dela avokaden i bitar. Skär bort skalet på apelsinen och skär i mindre bitar. Blanda pastan, avokado, oliver, apelsin och skinka/kassler. Lägg upp på fat med spenaten nederst.

Dressingen:
Rosta hasselnötter i torr stekpanna och hacka grovt. Lägg i bunke. Blanda ner övriga ingredienser till dressingen. Häll den över pastasalladen. 


Riktigt Riktigt Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin