Varm härlig Lammfärsgratäng


Här har ni en superlätt rätt som jag gjorde med Arlas nya färskost fruktig curry. Den är så lättfixad och så god. Du kan också variera den hur mycket som helst: lägg till lite basilika eller rosmarin, testa parmensan eller mozzarella, pressa ner lite vitlök....En annan suverön sak är att göra den på kall kokt potatis som blivit över. 

Du behöver 
500g lammfärs
1 gul lök
1 burk konserverade körsbärstomater
200 g Arlas färskost 'fruktig curry'
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
600 g kokt skivad potatis
100-150g riven ost
smör/olja

Gör så här
Sätt ugnen på 225 C

Smöra en ugnsform

Skala och hacka löken. Fräs lammfärs och lök i lite smör och/eller olja. Rör ner tomaterna och färskosten. Tillsätt salt och peppar och smaka av.  Varva potatis och köttfärsröra i formen. Strössla över osten.
In i mitten av ugnen och gratinera 12-15 min. 

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Gud, vad du är flitig!
Jag har den där färskosten i kylen o vet inte vad jag ska använda den till. Denna gratängen lät både god och enkel!!

2013-09-21 @ 22:49:00
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin