Taste of Stockholm

Efter söndagskalaset åkte jag och Annie till Taste of Stockholm, jag vann nämligen min inträdesbiljett av Kokbokshyllan på Instagram. Vilken otroligt härlig upplevelse. Taste of Stockholm är en gastronomisk fine dining festival med några av Sveriges bästa restauranger, kockar och sommelierer på plats. På Riddarholmen med ljuvlig utsikt över vattnet sitter man och smuttar på champagne eller något annat gott, lyssnar på föreläsningar, upplever några helt otroliga smakupplevelser osv. 
Vi testade vegetariska Samosas från Indian Garden. Helt fantastiska, bara måste få tag i dessa. De blev mångas favoriter. Grillad majskolv med tryffel, rökt smör och chilipulver, WoW!!! Den här rätten fick Taste-priset. Annie fick sin egen lilla rätt, som hon älskade, friterad kolja. 
Stort mums på dessa från Adam&Albin. Hade vi varit här lite längre så hade man kunnat delta i avsmakningsmenyer, matlagningskurser, dryckesprovning, det får absolut bli nästa år!
Vi lyssande lite på Sébastien Boudets tankar runt bröd, köpte lite spännande tomater med namn som Campari, Bolzano och Organza som vi båda smakade och älskade. Ångrar lite att jag inte köpte lite vaktelägg dessutom. Hit kommer jag definitivt nästa år igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin