Veckomeny och varm choklad

Ny vecka och lite ny mat! Alla rätterna i veckans meny är storfavoriter hos mig och barnen. Desstuom enkla att göra. Hur ser veckan ut för dig? Jag ska dra 2 lyckliga vinnare i Bonde På Köpet lådorna (Du kan tävla fram t o m onsdag). Sedan kommer faktiskt en ny tävling den här veckan. Jag ska också få lära mig lite om vin av en riktig vinexpert (ska passa på att ställa sådana där 'dumma' frågor som man inte vågar fråga på restaurang). På jobbet Har jag högar av rättning. På torsdag har vi friluftsdag och då ska jag plocka svamp med eleverna (Det här kanske blir första gången jag hittar svamp! Tror annars att jag är svampblind, har aldrig sett en enda svamp i skogen). Ha en fin höstvecka!
 
Vegetarisk lasagne - Min favorit!!
Lax med ett täcke av cashewnötter, lime och sambal
Kyckling Marengo
Shepherd's pie
 
Här är mitt bästa mystips just nu: Varm choklad med Frangelico. Så så så så så så gott! Bara en liten skvätt Frangelico i varm choklad ger en lätt nougatig touch till den varm chokladen. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det såg väldigt gott ut!
Idag blir det typisk tråkmat, för det är måndag.. =stress och aktiviteter. Så det blir köttbullar, makaroner med ost och broccoli.
Sedan blir det lite bättre, ska prova på en gulbetssallad med getoströra t ex i veckan. Ha en skön vecka!

2013-10-14 @ 10:34:29
URL: http://missparkas.blogspot.com
Postat av: Carolina

Åh, riktigt bra veckomeny - här kan vi nog komma att låna ett och annat. ;-)

Svar: Tack!! Vad roligt att höra:-)
Linda /Matstugan

2013-10-14 @ 12:34:15
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin