Superfriska barn

 
Mina barn har nu i höst hållit sig ovanligt friska - Så friska att Annie som är 5½ nu vill bli sjuk och vara hemma för det är ju alla andra, orättvist, tycker hon. Kanske är det för att jag tankar i dem en hel del nyttigheter. Jag har bl a gjort en burk med en superblandning till dem som jag strösslar över youghurt, på sallad, mat eller gröten. De älskar den och vill bara ha mer av den. Jag har i den här blandningen: Hampafrön, chiafrön, pumpafrön, solrosfrön, sesamfrön och hackade hasselnötter.   
Sådär en matsked över youghurt eller på gröten per dag är alldeles perfekt lagom och då räcker blandningen länge.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Såg gott ut!

2013-10-09 @ 19:03:18
URL: http://citronerochmakaroner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin