Mustig Kikärtsgryta på GoGreens Ready in 5 kikärtor

Jag fick hem ett bud med GoGreens nya innovation, Ready in 5 produkter. GoGreen har tagit fram en produktinnovation som består av förkokta och lufttorkade baljväxter som säljs som torrvara men är färdiga att äta efter bara några få minuters kokning. Produkterna i serien har samma smak, näringsvärde och kvalitet som motsvarande traditionella torkade baljväxter men är förkokta och behöver därför inte blötläggas eller koka i oändlighet. Jag gjorde den här himmelska kikärtsgrytan med deras Ready in 5 kikärtor och det gick snabbt och var så gott. Därför tänkte jag att ni skulle få receptet. 
I serien Ready in 5 ingår flera olika slags Ärtor och linser. Jag tyckte de var fantastiska att använda för att det gick så snabbt och smidigt och ni kommer få se lite mer gott som jag gjort av dem. Men så älskar jag allt med kikärter och linser. GoGreen är först i Norden med detta produktsortiment faktiskt! 
 
Du behöver (4 pers)

3 dl GoGreen Ready in 5 Kikärter
1 hackad gul lök

1 morot

800 g krossade tomater
2 dl vatten
0,5 grönsaksbuljongtärning
3 dl apelsinjuice
3 msk jordnötssmör 
2 msk curry
1 tsk oregano
1 tsk chilipeppar
Salt och peppar efter behov
En näve cashewnötter

 

Gör så här

Hacka löken, skär moroten i mindre bitar och stek tillsammans med kikärtorna i en kastrull ett par minuter på medelvärme. 

 

Tillsätt krossade tomater, vatten, grönsaksbuljongtärning, apelsinjuice och jordnötssmör i kastrullen och rör ihop. Smaka av med kryddorna.

 

Låt grytan koka upp och låt puttra i 15 minuter på medelvärme. Häll i nötterna när någon minut av koktiden återstår. Salta och peppra efter smak. Servera med basmatiris och en grönsallad, eller som jag bröd och sallad.

Ps. Älskar dessa smågrytor som kommer med ett litet glaslock till. Så söta och praktiska. Kommer från Pyrex.

Kommentarer
Postat av: Katarina

En gryta helt i min smak, yum! Kram

Svar: Ha Ha, tänkte väl det söta du! Kram
Linda /Matstugan

2013-10-30 @ 17:01:57
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin