Grattis till en Bonde På Köpet låda!

 
Äntligen har jag valt ut 2 vinnare av en härlig Bonde På Köpet låda proppfull med de läckraste svenska delikatesserna. Inte lätt! Men här är två värdiga vinnare.
 
Grattis och maila direkt era adresser till mig på [email protected] så kommer lådan på posten!
 
Annelie med motiveringen:
Hej! På min hylla placerar jag ekologisk mjölk och ekologisk vispgrädde, båda från Hjordnära samt en ask härliga björnbär från Sandvik. Av de ingredienserna och ett par till skulle jag röra ihop en len och ljuvlig pannacotta som skulle serveras med rårörda björnbär. Mums! Vi försöker alltid att tänka ett steg till i butiken och välja det som är nära, ekologiskt och helst även rättvisemärkt. Just därför skulle det vara kul att vinna denna fantastiska låda och få prova lite nya godheter. //Annelie
 
OCH
 
Louise med mmotiveringen:
Det fanns ju så otroligt mycket gott att välja på men dessa gjorde att det vattnades lite extra i min mun. 

- Tunnbrödchips från Mörsjö Deli 
- Äppelmust körsbär från Öspabfrukt 
- Västerbotten Ost från Norrmejerierna 

Jag växte upp i ett hushåll där vi aldrig hade särskilt mycket pengar. Min pappa var ensamstående och han fick ofta "trolla" men knäna, som han brukade säga. Trots att vi hade ont om pengar var mat aldrig något som prioriterades bort, snarare tvärtom. 

Vi lärde oss tidigt skillnad på mat och mat, bra kvalité och hur mat faktiskt ska smaka. Vi åt inte lyxiga mat varje dag men vi åt bra mat. Pappa tog gärna med oss barn till olika gårdar för att handla ägg, grönsaker och andra varor direkt på plats. 

Denna fantastiska kunskap som han gav oss som små barn lever idag kvar hos mig. Vissa av mina vänner kallar mig för matsnobb, vilket är så fel, för jag handlar ofta mycket billigare mat än vad dom gör. Men jag gör medvetna mat, klämmer och känner på mina råvaror och framförallt så ÄLSKAR jag mat. 

När jag ska unna mig något och lyxa till det hemma så köper jag hem lite fina charkuterier och njuter. 

Det hade varit underbart att, som fattig student, få vinna denna fina delikatesslåda och ta med den hem till min pappa så vi kan äta, njuta och dela vår passion.

Kommentarer
Postat av: annelie_ua / blomsterochbakverk

Hej Linda! Har ju tackat dig för vinsten på andra håll, men inte här så jag passar på att göra det nu när den fantastiska lådan äntligen kommit och hämtats ut. Åh vad vi ska njuta av alla delikatesser! Tack än en gång och kram.

Svar: Varsågod! Hoppas det smakar! Kram på dig:-)
Linda /Matstugan

2013-11-07 @ 12:17:41
URL: http://blomsterochbakverk.se
Postat av: annelie_ua / blomsterochbakverk

Det lär det göra :) Det blev ett inlägg igår också.
http://blomsterochbakverk.se/2013/november/och-regnet-det-bara-oser-ner-2.html

2013-11-08 @ 08:54:30
URL: http://blomsterochbakverk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin