Dukkah, högrev och extra god Brie

Ja, allt det och  mycket mycket mer hittar man på en av mina favoritbutiker, alla kategorier: Urban Deli (En butik och restaurang finns på Nytorget och en i Sickla). De har så mycket goda delikatesser, rena rama himmelriket där inne. 
Annie och jag gick runt och smakade på en massa nyheter, Fairfields Crisps var supergoda och något annat som vi båda fastnade för totalt var Dukkah som är ett snacks som beduinerna tog med sig som proviant under sina handelsresor genom Sahara. Det är i Mill & Mortars version en kryddblandning på antingen Grön Dukkah: Pistage, fänkål, mandel och svart sesam eller Röd Dukkah: Rökt paprika, spiskummin, koriander och vit sesam. Du doppar t ex morots- och gurkstavar i sesamollja och sedan i kryddblandningen. Alltså, det var så gott!
Jag passade på att bli stammedlem för då fick man stor rabatt på produkterna. Det kostar inget så bara att fylla i ett formulär. Vi kom hem med två förpackningar Högrev (den ena ska bli världens godaste Chili med choklad och den andra ska vara till Boeuf Bourguignon), lite ekogurka, Brie de Meaux och självklart den gröna Dukkah blandningen och sesamolja!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nu blev jag hungrig!

Svar: :-)
Linda /Matstugan

2013-10-07 @ 19:47:06
URL: http://gladakocken.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Måste bli medlem bums! Tack för tipset!

Svar: Ja, väldigt bra rabatter på högrev och osten fick jag. Tydligen ska man bli inbjuden på olika saker genom medlemsskapet också.
Linda /Matstugan

2013-10-08 @ 21:45:22
URL: http://spotandtell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin