Tips vid liten problemmage - Tack snälla ni!

Miljoner tack för alla fantastiska tips för att få bukt på liten hård mage. Då jag tog upp Magdas magproblem för ett tag sedan så fick jag fler kommentar än någonsin faktiskt. Fick en uppsjö med bra tips, och tro mig jag tog till mig allt. Messmör har inhandlats och jag ska göra en köttfärssås med messmör i. Jag var på Apoteket för att skaffa en flaska Laktulos. Hur mycket ger man en 2 åring per dag?  
Andra bra tips från er: päron och kiwi, torkad frukt som plommon och dadlar, fruktpuré i portionspåse och på burk (päron och aprikos), ren fruktjuice (päron). Så otroligt tack för alla era tips! 

Kommentarer
Postat av: Ullis i Jämtland

Halloj! Prova att hoppa över Laktulosen...Inte riktigt bra att ge det till småbarn....detta stod i Fass:
Barn: Behandlingen av barn bör endast ske efter förskrivning av läkare. så prova med Messmör i första hand....Jag skulle INTE ge Laktulos till mina barn...jobbar som undersköterska. Trevlig helg och lycka till med magen =)

Svar: Ah, tack! Ok, jag läste på Laktulosflaskan precis det du sa, så därför har jag inte öppnat den än. Testar allt det andra först och hjälper inte det så pratar jag med läkare om Laktuolosen och ser vad de tycker. Ha en fin helg!
Linda /Matstugan

2013-11-22 @ 15:26:53
Postat av: Camilla

Om du ringer ditt BVC så kan du få veta hur mycket du kan ge Magda, hoppas att magen hoppar igång.

Svar: Ok, då gör jag det, ska se vad de säger. Jag vill inget hellre än bli av med de här magproblemen, men vill inte ge henne fel dosering med något ju...Tack för tips!
Linda /Matstugan

2013-11-23 @ 10:16:45
Postat av: Emmy

Det är vanligt och ganska milt för magen med lactulose. Vi gav mellan 10-15 ml varje dag. Kan ta ett par dagar innan det ger effekt. BVC sa åt oss at börja med ca 5ml men det hände inget alls. Man får prova sig fram men så klart inte överskrida max dosen.

Svar: Ok, tack Emmy! Kram
Linda /Matstugan

2013-11-25 @ 01:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin