Guldkorn på Mitt Kök Mässan

Svischade iväg några timmar på Mitt Kök Mässan igår med en vän. Det var galet mycket folk och varmt! Men det var även hur mycket som helst att smaka och uppleva, vilket vägde upp det andra. Gillar det där med att bara vandra runt och utan stress, smaka, titta, inspireras.
Naturligtvis var jag förbi Salma Lax monter. Där var det full rulle. Det är tydligt att Salma laxen äntligen slagit igenom. Det finns liksom ingen godare fisk i världen. Den är så enkel att handskas med i köket och blir alltid en succé.
Salma Laxen blev, med rätta utsedd till Årets Produkt 2013. 
Chips finns det mängder av på mässan och du kan verkligen köpa dem billigt där. Jag föll för Bjäre Chips som var sådär knapriga och krispiga. Rootfruits chips är sedan länge en storfavorit. Deras rotfruktschips, parmesanchips och Stiltonbluechips är underbara. 
Kom hem med dessa varor. Hade kunnat handla på mig betydligt mer dock. 
Dessa köper jag alltid med mig från mässan, Gotlands delikatessers Ramslökspesto och Mandelpesto. De kan jag gå och drömma om. 

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Följt mässan via instagram men var aldrig där i Göteborg. Tråkigt att det inte anordnades någon bloggträff i samband med den i år här. Alltid kul att träffa andra bloggare.

Svar: Ja, det verkar anordnas mycket mer här. Men jag hann tyvärr inte gå på alla bloggträffar i samband med mässan, hade för mycket annat. Så synd, för det verkar ha varit lyckat. Du får komma hit nästa år och gå med mig:-)
Linda /Matstugan

2013-11-10 @ 22:07:20
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin