Pinnbröd, övningskörning och bananer med choklad

Vilken härligt solig dag! Igår fick jag in så mycket saker i en enda dag. På förmiddagen rättade jag Nationella Prov och tränade ett hårt pass med intervallträning. Sedan hem för övningscykling med Annie. Hon använder sin gamla cykel där hon når ner till marken för att öva. Det går verkligen framåt. Men än är det inte riktigt helt stabilt. När har era barn lärt sig att cykla helt själv? 
Sedan grillade vi i det lilla formatet. Annie har länge pratat om pinnbröd, så gjorde en sats med pinnbröddeg, sååå lätt:
 
Pinnbröd (4 st)
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
1dl kallt vatten 
 
Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Rör ner vattnet och knåda ihop (Jag tog med mig vatten i en flaska och blandade ner det vid grillen i påsen med torrblandningen). Dela degen i 4-5 delar och rulla till långa ormar. Linda runt pinnar och grilla runt om på falnad glöd i ca 15 minuter. Då de släpper från pinnen är de klara. Supergott varma med lite smör på! 
Mys att vara i solen, grilla korv, leka, busa. Kan inte nog rekommendera ZETAs snacksoliver dessutom, en helt lagom påse att ta med ut med sådär 20-30 underbart goda oliver. Till efterrätt grillade bananer med smält choklad. 
 
Du skär helt enkelt en skåra i bananerna med skalet på. I skåran trycker du ner några bitar mjölkchoklad i hela skåran.Omslut bananerna med ugnsfolie. Lägg foliepaketen på galler eller direkt på kolen (om du vill att det ska gå fort). Öppna upp paketet och ät, såååå gott!

Kommentarer
Postat av: Min Lilla Kokvrå

Det är ett tag sen mina barn vinglade fram på sina små cyklar och man fick springa efter och hålla i pakethållaren, numera är det övningskörning med bil som gäller :)
Jag kan sakna de där härliga åren när de tyckte att allt var roligt (nästan allt iaf)allt var spännande, de såg upp till en och lyssnade på en och de uppskattade att vara ute och att umgås.
Nu får man väl invänta på barnbarn innan man kan få sällskap på skogsutflykten och grädda Krabbelurer och Skrabbelucker på spritköket.

Svar: Ha ha, har verkligen tänkt på dina ord. Man glömmer så lätt. Jag kan längta till att de blir lite mer självständiga, sover lite längre på mornarna osv. Men det är ju faktiskt så underbart att vara med dem, få kramarna, jobba med cyklingen, simningen...Måste komma ihåg att ta vara på de stunderna. Tack för påminnelsen! ps. Fast de lyssnar långt ifrån alltid på mig;-)
Linda /Matstugan

2013-05-02 @ 08:05:33
URL: http://minlillakokvra.blogspot.se/
Postat av: Katarina

Vilken mysig och fin dag ni haft! Härligt när solen skiner. Kram, ha en bra dag!

Svar: Kramar!
Linda /Matstugan

2013-05-02 @ 09:09:06
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Sofie

Min stora kille nu 4.5 år kunde cykla direkt när han fick sin cykel i 4-års present. Han hade en springcykel innan och hade aldrig några stödhjul på sin riktiga cykel. Nu är han så stolt att han kan stå och cykla och göra bromsspår i gruset=)

Svar: Har hört att springcykel ska vara en grym förberedelse för att de ska få balansen. Stödhjul verkar förstöra mer än hjälpa faktiskt. Längtar tills jag kan säga att Annie han stå och cykla och göra bromsspår:-)
Linda /Matstugan

2013-05-02 @ 19:26:57
Postat av: Åsa LL

Fina tjejerna:)! Snart drar Annie i väg som om hon inte gjort annat än cykla i hela sitt liv. Kram!

Svar: Åh, jag hoppas verkligen det. Det går framåt, det är sommarens projekt att hon ska lära sig cykla och helst simma också. Kram!
Linda /Matstugan

2013-05-03 @ 09:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin