Helgens fix och trix

Har ni haft en skön helg? Min var det full fart på, med massa roligt. Magda har dock varit lite lättretlig och inte riktigt på humör. Hon sover verkligen inte bra heller. Tror att det är tänder på väg upp.
 
I fredags kväll drack jag ett fantastiskt gott Rosé vin, Errazuriz och bläddrade i MAT Magasinet, massa roliga rätter, mycket grillat förstås. Gjorde jag en riktigt god paprikasoppa med sting i och dessutom hann jag baka mina favoritfrökex (200% nyttigt och samtidigt övergott). Åkte och handlade och kunde inte motstå Elle Mat & Vin (som har ett riktigt bra nummer ute nu), Lantliv Mat och Vin som hade en förförisk framsida samt en nyhet, knäckebrödsstickor med nässlor och bovete. Lördag morgon blev det smoothie på en ny idé som jag hade: äpple, banan och mandel. Söndag kom min nyaste bekantskap med sin son på fika, hon hade med sig knäckebröd från Rosendals Trädgård, och det blev en så underbar eftermiddag. 
Däremellan träningscyklade vi med Annie, och det är verkligen på väg att hända något nu. Man kan släppa pinnen!! Tricket var lite att få upp farten. Hon har cyklat så långsamt att cykeln vippat. Nu när hon trampar på kom även balansen. Den här lilla typen ville också cykla och hittade hjälm alldeles själv och satte på sig, med blandat resultat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin