Att sälja eller ge bort urväxta barnkläder?

Igår  morse sprang jag förbi en bekants kontor och lämnade av en påse barnkläder. Min bekant åker till Etiopien för att laga lite svensk mat till 500 personer på ambassaden på Sveriges nationaldag. Hon är grym på att laga mat! Det är tredje året hon gör det, lyckos de som får äta hennes rätter. 
Hur som, hon skrev på Facebook och undrade om det var någon som kunde tänkas lämna över lite barnkläder som hon tar med sig till ett barnhem i Etiopien. Hon hade plats för en kasse med kläder. Jag hoppade ner i källaren och letade fram Magdas avlagda som var rena, hela, fina. Proppade ner så mycket jag kunde i kassen. Jag ger alltid bort mina, till vänner, Myrorna eller någon annan organisation. Hur gör ni med barnens avlagda kläder och leksaker?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin