Macarons med nutella- eller hallonsmörkräm

Till Annies kalas gjorde jag macarons på lättast tänkbara sätt med färdigmix från Panduro. Man får ta lite genvägar ibland. Så lätt och snabbt, allt finns med, det enda man tillsätter är smör och mjölk. Jag kan tycka att de blev lite bleka i färgen, hade velat ha mer rosa, mer tydlig färg. Men smaken, utseendet och konsistensen blev riktigt bra. 
Det finns även med mix för smörkräm. Jag färgade hela smörkrämen med några droppar röd karamellfärg (finns med i boxen) så den blev rosa, sedan delade jag upp den i två delar. I den ena blandade jag ner ungefär lika mycket nutella som det var smörkräm. I den andra hade jag tinat en handfull frysta hallon och krmat ur den mesta vätskan, blandade hallonen med smörkrämen. De blev båda grymt goda faktiskt! Slevade i smörkrämen i spritspåsar (kommer också med).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin