Lax Stroganoff

Igår, söndag, blev Lax stroganoff. Vill ni ha en snabbfixad middag som blir supergod så testa Tina Nordströms kryddmix JÄTTEGOTT till Lax Stroganoff. Jag har gjort den flera gånger förut och barnen tycker också om den så mycket. Det som är bra med hennes kryddblandningar, förutom att de är helt naturliga, är att det går att ha i lite vad som. Receptet finns på baksidan av påsen, men jag ändrade lite, så här är mitt recept (förra gången hade jag även i kräftstjärtar och persilja.)
 
Du behöver
 
600 g laxfilé
1 liten bit purjolök (ca 5 cm)
1 röd paprika
500 g krossade tomater
1 dl vatten
2 msk chilisås
1 dl matlagningsgrädde
1 påse JÄTTEGOTT Lax Stroganoff Tomat & Paprika (Tina Nordström, finns på de flesta välsorterade butiker)
 
Gör så här
Skär laxen i 2 cm kuber

Tärna paprika och strimla purjon fint. Fräs grönsakerna med kryddorna i lite smör och olja.
 
Tillsätt krossade tomater, vatten, chilisås. Koka upp. I med laxen och låt puttra 3-4 minuter. Tillsätt grädden. Låt det hela bli varmt. Strö över persilja efter smak och tycke.

Kommentarer
Postat av: Ana

Hej Jag är Ana från Fooduel.com. Det är en plats där användarna röstar recept
1 till 10.

Det finns en rangordning av de bästa recepten och en profil med dina röstat recept. Varje recept har en länk till bloggen som tillhör receptet. På så sätt kommer du att få trafik till din blogg

Det är enkelt, snabbt och roligt. Det bästa fotot recept kommer att vara här.

Jag inbjuder dig att komma in, lägg till din blogg och ladda ett recept med en fin bild.

Vi skulle älska att du deltar med några recept som denna. Ser fantastiskt!

Hälsningar

http://www.Fooduel.com

2013-03-19 @ 07:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin