Magiska Mojitos

Mojitos är verkligen en ny bekantskap för mig. Även om alla andra har druckit Mojitos i en massa år så har jag lyckats missa den till nu. Trodde att den inte var min grej, men så fel jag hade, den är magiskt god. I år har jag kryddlådan full med Mynta, Pepparmynta och Chokladmynta så Mojitos blir sommardrinken nummer 1. 
 
Du behöver  (per drink)
6 cl ljus rom
½ lime
1  msk sockerlag
6 st myntablad
Sodavatten
 
Highballglas (helst)
 
Gör så här
Häll sockerlag och limejuice i glaset. I med myntan och mortla den i limeblandningen. Tillsätt rom och is och toppa med sodavatten. 

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka goda drinkar!!
Tänkte höra om du redan meddelat vinnaren av Skruvdragaren? Kan inte se att vinnaren blivit presenterad här in bloggen så tänkte om det är lönt att fortsätta hålla utkik efter ett inlägg om vinnaren ifall man har en chans fortfarande :)
Svara gärna på min kommentar här i inlägget så jag vet :)

Svar: Håll ögonen öppna i helgen för då kommer ett inlägg med namnen på vinnarna av skruvdragaren:-)
Linda /Matstugan

2013-07-12 @ 18:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin