Glöm inte tävla om glass och elvisp från OBH Nordica

Glöm inte tävla med ditt bästa mjukglassminne och vinna en check för att få prova på Arlas alla mjukglassmaker och en härlig visp från OBH Nordica som du kan vispa smeten fluffig med. Du tävlar HÄR. I helgen åt vi Arlas mjukglassmix med chokladsmak. Mums! Den här gången vispade jag upp smeten och istället för att frysa den i över 3 timmar och sedan vispa upp så körde jag den uppvispade smeten  i glassmaskinen då kunde man äta den direkt. Så det är ett tips om du inte kan vänta  i flera timmar. 
Min favorit är fortfarande jordgubbssmaken men barnen tyckte lika mycket om chodkladglassen  som jordgubbsglassen. Ikväll, kl 12 i natt avslutas tävlingen så passa på att berätta om ditt bästa mjukglassminne!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Mitt bästa glassminne är när jag var liten. Mina föräldrar brukade packa in oss barn i bilen och säga att vi skulle åka och storhandla, min far körde i riktning mot dåvarande matbutik i Eskilstuna. Ingen av oss barn tyckte att det var speciellt roligt att storhandla mat! Efter lite rundor runt om i Eskilstuna kom vi fram till vår destination; inte matvaruhuset men till Slagsta och Slagstaglass. Den godaste mjukglassen jag har ätit i hela mitt liv. Snart kommer min man och jag börja med samma procedur med vår dotter:-)

2013-06-04 @ 10:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin