En oförglömlig helg tillsammans

Jag sov i ljuvliga keramikverkstaden, och sov till över 8 på morgonen. Det var länge sedan, minns inte ens när jag sov så länge. 
I verkstaden fanns det här totalt underbara tårtfatet, Drömfint! En hel del keramik i stilen ovan av min moster finns i Husmorsornas kok- och bakböcker, t ex i Din Matkasse.
Eller dessa skira skapelser som har varit på fin utställning på Blås & Knåda och omnämndes i flera kända tidningar. 
Jag tog en promenad med min kusin Matilda. Det är så vidunderligt vackert i dessa trakter. 
Sedan verkligen svängde jag ihop en marängtårta med två färdiga marängbottnar, vaniljglass och jordgubbar. Det var mina kusiner Matilda och Emanuel som kom på litet besök. Min moster orkade inte äta något och stannade kvar i sängen och vilade då vi fikade.
Jag ägnade dagen i övrigt åt att städa huset, byta sängkläder till min lilla moster. Plocka lite här och där, prata och umgås med min moster små stunder i sträck. Hon äter pyttelite och kräks väldigt mycket. Hon orkar inte umgås så länge, men varje liten stund vi umgås memorerar jag. Det har varit en väldigt oförglömlig och känslosam helg.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Du är sä snäll och omtänksam! Styrkekram fina du!

Svar: Tack söta! Behövde den kramen just idag Katarina! Kramar till dig bästa du!
Linda /Matstugan

2013-06-17 @ 15:53:24
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Kära Linda, tack för att du kom och hjälpte mig i helgen! Jag tror och hoppas att dom här cellgifterna ska ge mig mycket mer tid, och att livet ska ge oss många fler stunder tillsammans. Känner mig bättre idag. Hoppas ni hade fina dagar på Kolmården!
Stor kram
Moster Gunilla

2013-06-19 @ 02:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin