Coleslaw med fänkålsfrön och mango

En coleslaw är sommar och burgare för mig. Man kan också variera den så otroligt mycket. I den här har jag fänkålsfrön. Jag har rätt mycket, en hel 
 
Du behöver
400 g vitkål
1 morot
½ mango 
½-1 msk fänkålsfrön (beroende på hur mycket smak du vill ha)
½-1 dl matyoughurt (beroende på hur lös du vill ha den)
2 msk majonäs
1½ tsk dijonsenap
1 tsk rödvinsvinäger
salt, svartpeppar
½ mango 
 
Gör så här
Skala morot och riv på rivjärn. Strimla/riv vitkål. Skala mango och riv ner nästan allt med ett rivjärn. Spara lite som skärs i kuber och används till dekoration. Tillsätt fänkålsfrön, youghurt, majonäs, senap, vinäger. Ta precis så mycket av fänkålsfrön och youghurt som du tycker blir bra. Rör om. Smaka av med salt och peppar. Vid serveringen strösslar du över mangokuberna. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh vilket bra tillbehörstips! Man behöver ju några varianter att gå runt på under sommarens grillningar - den här ska jag prova. Tack :)

2013-07-02 @ 10:59:16
URL: http://dengodabarnmaten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin