Tostadas till picknicken

Praktiskt på flera sätt är det med tostadas på picknicken. Det är helt klart miljövänligt då du äter upp din tallrik, det är roligt för barnen att plocka i det de själva vill ha, de tycker också om att de får äta upp den, lätt att hålla och du behöver inte ta med något bröd till. Win-win alltså!
De är så busenkla att göra! Jag använde mig av ICAs fiber tortillas och tyckte de blev hur bra som helst. Testade även deras minitortillas, de funkade också, men var lite svårare att forma till. Jag har en muffinsplåt för stora muffins, sk amerikanska muffins, som jag använde. Du kan ta den för vanliga muffins. Då måste du kanske skära ut tortillabröden med en rund form så de blir något mindre. Muffinsform för stora muffins kan jag dock rekommendera eftersom du kan använda den till så mycket mer. Jag köpte min för något år sedan på Clas Ohlson. 
Du behöver 
Tortillas
neutral olja 
 
Gör så här
Sätt ugnen på 190 C
 
Pensla tortillas med lite olja på ena sidan. Tryck ner försiktigt i muffinsplåt med oljade sidan mot plåten. In i ugnen cirka 10 minuter. 
 
Ta ut ur ugnen och låt svalna helt. Ta med på picknick och fyll dem först under picknicken (annars kan de bli för mjuka om du fyller dem hemma). 
Färdiga och redo för picknick

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken underbar variant!
Den ska jag lägga på minnet :D

2013-07-16 @ 17:38:57
URL: http://kanjagsmaka.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack för tipset.. Verkar ju hur smidigt som helst.. Och gott.. Ska testas någon dag när vi far till stranden..
Våra piroger har tagit slut nu så något nytt och spännande är alltid kul att testa.. :-)

Hoppas du har det skönt på landet..:-)

Kram Camilla

Svar: Hoppas ni har en finfin sommar, men det verkar som det. Mysigt med picknick och strandhäng ju. Vi hade det så bra på landet. Känns som att ha varit mitt i den svenska idyllen:-) Tostadas är toppen, barnen tyckte det var så roligt att få välja vad de skulle lägga i och mumsade i sig bröden på slutet. Väldigt praktiskt. Ha det fint!
Linda /Matstugan

2013-07-17 @ 19:45:35
URL: http://millaotrissa.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin