Picknickplättar

Har gjort plättar i rasande fart och nu ska vi iväg på bad. Plättar är perfekta att ha med till barnen på picknick, går bra att hålla i handen och lagom lätta att äta på en filt eller klippa. Du kan även frysa dem. Mer förslag på picknickgott kommer. Ha en finfin dag! 
 
Du behöver
2 ägg
½ tsk salt
1 msk socker
6 dl standardmjölk
3 dl vetemjöl
2 msk smält smör
 
Gör så här
Knäck ner äggen i en bunke. Vispa ihop med socker och salt. Tillsätt lite mjölk i taget. Efter cirka 3 dl så vispar du ner mjölet och vispar klumpfritt. Tillsätt resten av mjölken. Sist det smälta smöret. 
 
Stek plättarna.
 
....Och nu ut på stranden, i naturen, till skogen eller något annat roligt. 

Kommentarer
Postat av: Jessica Frej

Alltså du är en sån drömmamma! Hemgjorda plättar på standen kan ju inte bli bättre!

Svar: HaHa, drömmamma vet jag inte. Men jag undrar om inte plättar är picknickmaten numero uno. Hur roliga saker man än hittar på att äta så är det inget som slår plättar i popularitet:-)
Linda /Matstugan

2013-07-09 @ 12:05:35
Postat av: Camilla

Tusen tack för receptet och tusen tack för svaret på mina frågor jag frågade dig förut.. :-)
Nu ska jag kika in flera gånger om och se vad för spännande picknick recept du kommer bjuda på här näst..

Kram och hoppas du får en bra dag trots att det är regn i luften hela dagen..
Själva ska vi på bio i dag.. :-)

2013-07-10 @ 10:31:54
URL: http://millaotrissa.blogspot.se/
Postat av: Camilla

I dag gjorde jag dina plättar, eller ja jag använde mig av ditt recept och lät det stå över natten sen fixade jag massa plättar till picknicken i dag som vi hade med oss till stranden.. Barnen åt MASSOR och var jätteglada över plättarna..
Så tack igen för att du delar med dig..
Kram

2013-07-13 @ 19:49:26
URL: http://millaotrissa.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin