När ni är på Gotland

Ja, då bara måste ni leta efter dessa färdigkryddade lammspett från Gothemsgården på Gotland. De säljs tydligen lite här och där, inte minst i Visby. 
De kommer från Gothemsgården och heter Lammgrillspett. De är kryddade med bl a salvia, rosmarin och timjan. Min väns mans föräldrar bor på Gotland så de köper ofta med sig dessa spett. Det var första gången jag testade dem. Riktigt goda och bara att slänga på grillen.
Till det hade Magnus gjort de godaste potatisarna i ugn. Färskpotatis med massa vitlök och olivolja, så gott att jag skrapade ugnsformen. Det finns även en liten hemlig ingrediens, vad det var får ni veta då jag gör dessa snart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin