Kallrökt lax med jordgubbar och bästisar

Första gången för i år, men inte sista. Det här bjöd jag på då min vän och guddotter var här, precis hemflyttade från New York. Hon var skeptisk precis som jag var då jag fick det för ett år sedan hos min vän Åsa. Men ingen kan motstå den här kombinationen av sött, salt, surt - Perfekt!
 
Du behöver (för 2-4 pers)
1 paket kallrökt lax
1 citron
½ rödlök
2 dl gräddfil
½ l jordgubbar (knappt en kartong)
ev gräslök (det är otroligt gott till)
 
Gör så här 
Lägg upp laxen på fat och lägg citronklyftorna ovanpå. Finhacka rödlök, skiva jordgubbarna och häll upp gräddfil. Klipp över lite gräslök.  
Barnen åt pannkakor med jordgubbar, men de hade kanske gillat laxen också. Får prova nästa gång. Busungarna lekte som bara den fast det var över ett år sedan de sågs senast. De gjorde cirka 10 klädbyte dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin