Rolfs Kök

I fredags, efter jobbet, var det restaurangdags. Min födelsedagsmiddag blev äntligen av (jag fyller i augusti). Svårt att få till det då man är tre småbarnsmammor som heltidsarbetar. Restaurangen var en överraskning ända fram till dörren. Det blev Rolfs Kök som ligger på Tegnérgatan 41, alltså centralt i Stockholm. Jag har velat gå hit länge, så jag var så glad över att äntligen få spendera en kväll här. Jag åt en fisksoppa med aioli. Det är den rätt jag oftast väljer på en meny, och min soppa var kanongod. 
En av mina vänner som just nu är på kolhydratdiet tog en entrecote. Tyvärr kom den in rätt blodig trots att hon beställt den medium. Hon fick in en ny och det var delvis detsamma med den, bitar av den var definitivt inte medium, utan snarare medium-rare.I övrigt såg den hur god ut som helst med Café de Parissmör.
Min dessert, så himla underbar: Lakritsglass, hallonsorbet och glass gjort med brynt smör. Till det en liten madeleinekaka och senchate. Det är ingen butiksglass de har skopat upp utan hemgjord som smakar så genuint med äkta råvaror. Jag är just nu väldigt svag för glass på brynt smör, ni måste testa! Very in!
Min stackars väninna, som fortfarande var hungrig, efter misslyckade entrecoten, tog ostar. Den här tallriken hade jag också lätt njutit av. 
Erika tog pecannötspaj. Den var god tyckte hon, men i sötaste laget. 
 
Sååå, vad tyckte vi om Rolfs Kök? Vi fick vänta på att beställa i ca 30 minuter, utan att servitrisen överhuvudtaget visade att hon uppmärksammat oss. Sen tog det evigheter att få in maten. Det fortsatte i samma stil med servicen under kvällen. Så servicen kan jag tyvärr inte rekommendera på Rolfs Kök. Att köttet var felstekt var inte heller en rolig upplevelse för min väninna som gick därifrån hungrig. Min mat var jag dock supernöjd med. Det är också en underbar stämning på restaurangen där baren är navet, och borden placerade runt om.  

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad irriterande med dålig service. Här i Skåne blir restaurangerna bättre och bättre på att servera kolhydratfria alternativ toppen tycker jag =)

Svar: Jag hade så sett fram emot Rolfs Kök. Kanske hade de bara en dålig kväll. Jag har hört att de ska ha bra service i vanliga fall. Men min väninna kommer nog inte gå dit igen tyvärr. Jag får skicka henne till Skåne;-)
Linda /Matstugan

2013-01-28 @ 10:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin