Omelett med köttfärssås, parmesan osv

Den här rätten gör jag alltid då jag har lite köttfärs över och inte så mycket tid att laga mat. Det är sååå gott dessutom. Omelett fylld med köttfärs, parmesan, klick youghurt och vad man än har hemma: majs, sallad, tomat. Jag ringlade över lite balsamico kräm den här gången också. 
 
Du behöver (per person)
1 ägg
1 msk vatten
lite köttfärs
riven ost
youghurt
Kanske majs, tomat, salladsblad, gurka
 
Gör så här
Knäck ägget i en liten skål och tillsätt 1 msk vatten. Slå ihop det lätt med en gaffel. Hetta upp lite olja i en panna och häll ner äggmixen. Stek som en pannkaka på båda sidor. 
 
Under tiden värmer du köttfärssås i mikro eller liknande. Riv ost. lägg färdiga omeletten på tallrik. lägg på köttfärs på halva delen, strö över ost, och klicka på lite youghurt. Vik över andra halvan. 
Magda har varit småsjuk hela veckan och igår kändes det segt som bara den. Det tyckte även hon. Vi fick roa oss med lite fågelskådning genom fönstret. Hon är hemma idag också. Har vi tur kan hon kika in på dagis på fredag. Hoppas att nästa vecka går i friskhetens tecken!! Några fler dagar än 1 dag per vecka på dagis vore ju toppen. Även om mina barn går före allt, så känner jag mig smått stressad över att vara borta från jobbet så mycket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin