Brynt smör glass?

På engelska Brown butter ice cream är så vansinnigt gott. Vill göra!! Någon som har testat? Blev det bra? Någon som sitter på ett bra och lättförståeligt recept? Vad har ni till? 
 
Jag har ätit glass på brynt smör två gånger nu och båda gånger blev jag helt såld. Nu senast på Rolfs Kök. Det är alltså glasskulan längst till höger. Det är inte ovanligt att ha i lite smör i glasstillverkning då det förhöjer smaken faktiskt. Har ni inte testat brynt smör glass, så gör det - Definitivt min grej!

Kommentarer
Postat av: dianasdrömmar

Aldrig provat men kan tänka mig att det är farligt gott :) kram Diana

2013-02-17 @ 13:24:59
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se
Postat av: Kristin @ The Chocolate Box

Har hört så mycket om brown butter this och brown butter that, så måste ju prova snart! Låter ju som det kan vara en riktigt hit i glass..! (Men så gillar jag nästan all sorts glass också :P)

2013-02-17 @ 13:36:11
URL: http://www.thechocolatebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin