Aktiv Helg med getostpaj, kanelbullar och en salig blandning av busiga, febriga barn

 
Vi har verkligen varit sociala i helgen, rätt så mycket som vanligt alltså:-) Vi började med att sova hos min vän och hennes två döttrar. Livat och HÄÄÄRLIGT värre!  Men nu till maten!!! Då vi kom fick barnen köttbullar och makaroner till lunch -  Mitt i prick! Erika hade gjort världens godaste getostpaj med soltorkade tomater och en sallad med päron och god vinagrette till oss vuxna.
Jag hade bakat kanelbullar kvällen innan som jag tog med, visst blev de fina!! Molly in action och Annie och Amanda som blivit värsta speltjejerna. De satt med Annies Pippispel på Nintendo...
 
...eller med Amandas iPad. Däremellan blev det fantastisk kyckling med mozzarella i en soja gräddig sås, osthjärtan och en mumsig efterrättspaj med macadamianötter, körsbär och mörk choklad. 
 
Dessutom så blev både Magda och Molly (våra småtjejer) febriga framåt kvällen. Både jag och Erika sprang i skytteltrafik uppför trappan då Magda och Molly sov oroligt. På söndagsmorgonen var det två mycket trötta mammor vid frukostenn som båda hade sovit sådär under natten. Men Annie och Amanda var det som vanligt fullt ös på. Dessa dygn som vi då och då spenderar med min väninna är, hur de än blir, bland det härligaste jag och tjejerna vet.
 
Vi åkte hem på söndagen för nästa äventyr: Gudmor Cecilia och lilla Guddotter Nora kom på besök...Stay put! Söndagseftermiddagen med cannelloni och ovanligt goda Oreos kommer HÄR inom kort.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Getostpajen så g god ut och dina kanelbullar var verkligen fina! Kram

Svar: Tack! Kramar!!
Linda /Matstugan

2013-02-04 @ 08:38:18
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: sara

Oh vad pajen & kycklingen såg smarriga ut! Finns det något recept på de?

Svar: Självklart tog jag recepten på både pajen och kycklingen för de var otroligt goda båda. Kommer i veckan!
Linda /Matstugan

2013-02-04 @ 15:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin