Glöggmingel 2013 - Med extra allt

 
I lördags var det dags för mitt glöggmingel som nu blivit tradition. Det var så lyckat och härligt. Här kommer bilder i massor. Jag överöser er med recept på allt under veckan. Som ni kanske ser så är dukningen från Indiska, älskar alla färger och mönster. 
Pepparkaksgodis och pistagebollar  
 
Karoline (Magdas Gudmors syster) och jag med Magda. Till och med kjolen och koftan är från Indiska. Den kjolen passar till allt, kommer nog få hänga med på Nyår också. 
Saffranskrans med äpple, mandelmassa, russin 
Glögg, kaffe, te och snacks i massor. 
Sophies Canelés, de allra ljuvligaste små franska bakverk, mjuka inuti och knapriga utanpå. Smakar fantastiskt av rom och vanilj. Kommer skriva mer om dem under veckan.  
Barn, godis, härliga gäster och den bästa glöggen. Rose-Marie med familj är ett stående inslg på mitt glöggmingel. 
Pepparkakor med färskost och pepparrotsvisp och en liten hjärtformad bit kallrökt lax, skinksmörgås med rödkål och julcrunch 
Cheddarpaj i små trekanter med kallrörda hjortron,  och rostade pinjenötter 
 
Min jultårta, igen. Pepparkaks- och lingoncheesecake med kola (dulche de leche), pistagenötter och citronmeliss  
 
 

Kommentarer
Postat av: Mika

precis allt ser underbart ut! är så nyfiken på de där franska bakverken...och idén med små pajsnittar snor jag rakt av till årets julbord :D

Svar: Tack:-))) De franska bakverken kommer få ett alldeles eget inlägg den här veckan för de är så fantastiska. Ha Ha, ja, sno pajsnittarna du. Lagom storlek för ett mingel.
Linda /Matstugan

2013-12-02 @ 21:53:53
Postat av: Fanny Walhed

Oj, så mycket gott! :)

Svar: Ja, det gick nog ingen nöd på de som var här;-) Recept på allt kommer i veckan.-)
Linda /Matstugan

2013-12-03 @ 21:16:45
URL: http://komigenfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin