Adventshelg

Har ni en fin helg? Här är det myshelg. Fixat med saker mest. Idag kommer vänner och vi ska göra scones. Första pulkaåkningen för den här vintern blev det igår. Dubbelpulka är nyheten hos oss. Båda får gott om plats och man behöver bara dra en. Ps. Om ni har glöggmingel så glöm inte kika under kategorin 'Jul' där finns en massa tisp och recept.
Vi testade Apotekarens Årsmust 2013 igår. Grymt snygg flaska och jag tyckte den var riktigt god (jag gillar inte kolsyra i vanliga fall och dricker bara pyttelite must varje jul). Den här är inte lika söt som vanlig must och har smak av mörk choklad. Tummen upp! Jag gjorde en glöggryta, där vi slickade såsen ur grytan för den var så himlans god. Har även hängt upp amaryllis som jag fick på glöggminglet förra veckan. Inte så pjåkigt va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin