Taxinge slott, en herrans massa kakor och mys

Oh, my! Från Lådbilslandet i Nykvarn är det endast en kort bilväg till gudomliga Taxinge Slott. Det är så vackert där: gigantiska gräsmattor, vattnet, promenadstigar och norra Europas största kakbord med ca 50 sorters hembakat. Bara gissa nu om det var svårt att välja. Hade stor ångest och var proppmätt till dagen därpå.
Jamen, tänk själva att välja här.
Lite ångrade jag att jag inte testade morotskakan, den såg grymt god ut. Eller krusbärsmazarinerna....eller...
Min brors sambo Matilda med deras sötgröt Love. De knallblåaste ögon som någonsin skådats. Det är så vackert att sitta i trädgården och fika, det finns även en lekplats precis bredvid så att du lungt kan äta dina kakor och samtidigt se barnen gunga, åka rutschkana osv. Det finns också hästar, hönor, kaniner och grisar där att kika på. Vi hade både tur och otur med vädret. Det var fint och varmt och sedan störtregnade det, sedan sken solen igen. Så höll det på hela eftermiddagen. 
Vi promenerade runt och kusinerna softade lite ihop. 
Molnen hängde tungt fyllda med regn och det var samtidigt så obeskrivligt vackert med ljusa bulliga moln blandat med de mörka.
Här ser ni fasaden på Taxinge slott. Fotad under parasollet under den häftigaste regnskuren. 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilken beslutsångest jag skulle få. Vill ju smaka på allt, men vet att det går inte, suck :) Kram fina du!

2013-08-03 @ 12:52:47
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin