På tu man hand en hel kväll

Igår var en av sommarens bästa kvällar. Rose-Marie kom förbi och jag var barnfri. Det är verkligen inget som sker spontant i mitt liv, det ska till en hel del för att jag ska vara barnfri en hel kväll. Så de kvällarna spenderas omsorgsfullt med det bästa sällskapet, som igår. Vi började med en favoritdrink, Prosecco med en kula av Sias/Kiviks äppelcidersorbet, till det lite smått och gott.
Vi pratade på, passade på då vi kunde få ur oss hela meningar utan de små. Vi grillade högrev med rökig glaze, till det mojo rojo potatis och fetaostkräm. Alla recept kommer såklart. Vi fick nog veta lite nya saker om varandra och jag skrattar fortfarande åt en sak som Rose-Marie berättade om sig själv. Vilken lyx att få prata ostört några timmar.
Självklart en kanna Pimms. Bara älska Pimms! Vet ni, det är faktiskt mitt mest sökta recept under sommaren 2013. Och, inte för att skryta, men jag gör en grym Pimms! 
Creme Brulee på vit choklad, knäckigt täcke och färsk frukt marinerad i en romlag med passionsfrukt. Faktiskt min paraddessert. Den fullkomligt smälter i munnen. Recept kommer, såg att den var populär på Instagram då jag lade upp min bild. 
Världen bästa vän. Ser fram emot många liknande kvällar med Rose-Marie. 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vad fint att ni fick till en kväll tillsammans, vänner är viktiga. Kram

Svar: Jaaa, det är lyx nuförtiden att sitta och prata ostört, Kramar!
Linda /Matstugan

2013-08-08 @ 17:29:12
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Carolina

Herregud, desserten - to die for, mums för både mage och ögon kan jag tro, otroligt fin!

Svar: Recept kommer, superlätt att göra och alltid succé:-)
Linda /Matstugan

2013-08-08 @ 17:54:45
URL: http://carolina1979.se
Postat av: dianasdrömmar

Du lagar alldeles för mycket godsaker, nu blev jag vrålhungrig......kram Diana

2013-08-09 @ 07:45:03
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se
Postat av: Malin

Vilken fin vänskap ni har! Va rädda om den!

2013-08-09 @ 07:47:41
URL: http://starkamorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin