Hälsobollar med hallon, nötter och frön

Har gjort supergoda nyttiga bollar, som till och med blev mycket mycket godare än jag hade trott. Lätt och verkligen ett underbart mellanmål. Jag använde även lite av Renée Voltaires Superfood Mix - Chocolate Love i dem för att höja upp nyttigheten och få lite chokladsmak. Det är inget du måste ha, men ger det där lilla extra. Jag var i en sådant nyttighetsrus att jag till och med köpte ekologisk kokos att rulla dem i.
 
Du behöver
5 dadlar (utan kärnor)
5 aprikoser (gärna osvavlade, de mörka alltså)
½ dl frysta hallon
3 dl cashewnötter
2 dl pumpafrön
1 msk Raw kokosolja
2 tsk Superfood Mix chocolate  Love
Kokos (att rulla i)
 
Gör så här
Lägg ner dadlar, aprikoser, hallon, nötter, frön i en bunke. Mixa med stavmixer så det blir en smet. Tillsätt Superfood Mix chocolate Love och kokosoljan. Låt smeten stå i kylskåp sådär 10-15 minuter. Rulla bollar och vänd runt dem i kokos. 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag gillar sådana här bollar jättemycket! Och att du blandat i hallon och choklad låter extra gott. Kram fina du!

2013-04-09 @ 14:46:24
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hur för varar du dem ? Och vad tror du om hållbarheten?

Ska testa och göra dem idag :)

Mvh Sandra : )

Svar: Jag förvarar dem i kylskåpet, men det är nog inte nödvändigt nu när jag tänker efter för det är inget i dem som behöver vara i kylskåpet. De är absolut godast då de är lite varm och mjuka. De bör hålla rätt länge. Det som kommer bli dåligt först är hallonen, det andra är torkad frukt, nötter, frön som håller i evighet. De borde alltså hålla i ca 2 veckor skulle jag tippa. Men du behöver inte oroa dig för de kommer vara slut långt innan dess:-) Jag lät barnen smaka efter frukosten idag. Både åt två var. Men de är rätt mättande faktiskt. Lycka till!
Linda /Matstugan

2013-04-10 @ 13:05:44
URL: http://sandraglanzen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin