Om ni har vägarna förbi Ljungby

Kom på att jag skulle ha tipsat er om vår utflykt till Sagomuseet i Ljungby i somras, men det föll bort. Så nu gör jag det. Det är ett sånt mysigt litet museum väl värt ett besök. Så åker ni förbi Ljungby så sväng förbi Sagomuseet
f
Barnen, och även modiga vuxna, kan krypa in i Midgårdsormen där det finns en liten grotta med stjärnhimmel.
 
Du kan gå runt själv eller med en guide. Allt är mycket barnvänligt.
 
Om du vill så kan du ta rutschkanan ut från andra våningen då du är klar i museet
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Sagomuseet är helt fantastiskt.
Kommer från Ljungby och tycker nog att sagomuseet är Ljungbys guldklimp :)

Svar: Ja, verkligen Malin! Vi blev riktigt betagna i det gulliga museet. Efter museet gick vi och fikade på ett underbart ställe, tänkte rekommendera men kan absolut inte komma på namnet. Låg nära museet i ett stort falurött hus med massa gott hembakat och en bra lekplats på baksidan. Vet du vilket jag menar?
Linda /Matstugan

2012-09-24 @ 10:13:01
URL: http://finaklumpen.blogg.se
Postat av: Malin

Å jo jag vet var du menar! Men jag kommer inte heller ihåg vad det heter. Men det är mysigt :)

2012-09-25 @ 07:19:34
URL: http://finaklumpen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin