Äppelmarknaden i Kivik

 
Snart är det dags för Kiviks marknad!  Äppelmarknaden i Kivik tar plats 29-30 september.  Har velat åka dit sedan jag bodde i Skåne för en massa år sedan. Jag kom till Kåseberga och Kung Ales Stenar flera gånger, men aldrig till Kivik och marknaden. Det närmaste jag kommit är att smaka Kiviks produkter. Vi har nu ätit deras Hallon/Fläderblom till pannkakor, jag har gjort bullar med jordgubbs/rabarbersylten och funderar vad man kan göra för gott med deras Päron dessertsås med kardemumma. Produkterna ovan sälj endast i deras butik i Kivik. Så är ni där så har ni chansen! 

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Min familj har sommarhus ca 4 mil från kivik så vi är där nån gång varje år. I år var vi faktiskt på marknaden. Äppelmarknaden missar jag i år. Kul att se deras stora fina tavla.

2012-09-25 @ 22:09:27
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin