En dag med snor, kräks och ljuvlig äppelpaj

 
Onsdagar är jag mammaledig och dagen har ägnats åt att snyta Magda. Hon är makalöst förkyld: Vill inte äta, kräktes upp all lunch och har velat bli buren hela dan. Onsdagar är även min och Jessicas uppdateringsdag. Jag och Magda hoppade över till henne på förmiddagen och fick en otroligt god äppelpaj gjord på mandelmjöl. Jag och Magda åt upp nästan allt.
Magda röjde på som om det inte fanns någon morgondag. Tur att Jessica är så cool med det. Det var nära ögat flera gånger. Magda tycker såklart det är roligt med alla spännande saker inom hennes räckhåll, hemma är ju allt 'roligt' borttaget. 
Jessica skickade med mig en massa filmer som hon tycker jag ska se: The Reader, Dumpa honom, Lost in Translation och Sex and the City boxen. Jag verkar vara en av de få i världen som inte hakat på Sex and the City hypen. Jag har sett något halvt avsnitt men aldrig fastnat. Jag fastnade heller aldrig för Desperate Housewives. Det är något med kvinnor i gäng som inte riktigt går hem hos mig. Men jag ska ge boxen en chans! 
 
Idag märkte jag hur röda rönnbären hunnit bli och det är massor med rönnbär i år, det betyder väl att det blir en kall vinter. En ensam liten klöver hittade vi också, en liten bit sommar kvar. 
 

Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Verkar som en mysig dag... snoret och kräkandet till trots! Man blir ju lite (ofrivilligt) van vid det där "äckliga" som mamma. Åh, så mysigt att vara ledig på onsdagar. Jag har tagit ledigt ibland på onsdagar och det är nästan den bästa dagen att vara ledig på. Man får som två helger på en vecka! :-)

Svar: Ja, verkligen mysig dag. Jag tänker hela tiden att jag inte får glömma de här dyrbara dagarna då man får vara hemma och njuta av sina barn. Då Annie var liten var jag mammaledig fredagar, men onsdagar är verkligen det bästa har jag kommit på, precis som du skrev så blir det som två helger. Kram!
Linda /Matstugan

2012-09-12 @ 23:23:00
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Har också konstaterat det där med rönnbären. Brrr....
Känner igen "röjet". Ojoj, vad jag jagat hela dagarna. Vi bor så litet och har svårt att plocka undan.
Mandelmjöl har jag aldrig bakat med. Recept?

Svar: Ja, du är mitt i röjperioden också! Det är verkligen den mest fysiskt aktiva perioden, man är rätt slut och nästan gråtfärdig då man har lagt dem och är så slut och hela hemmet är som ett sjöslag. Man vet inte om man ska skratta eller gråta då. Jag ska se till att få receptet från Jessica på äppelpajen med mandelmjöl, den var så god! Ha en fin helg Sofie! Kram
Linda /Matstugan

2012-09-13 @ 21:56:36
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin