Salmalax - Gudarnas mat

Då jag var på middag hos Jessica för ett tag sen så fick jag just Salmalax med brynt smör och det var en gudomlig upplevelse. Har planerat att göra den länge,men jag fegade inför det brynta smöret eftersom jag aldrig testat att bryna smör. Men det är så lätt! Se Att bryna smör för hur du gör.Salmalax är purfärsk och det är så högt uppställda krav på laxens kvalitet att man kan äta den tom som gravid. Anses vara världens bästa lax av många kockar
 
Salmalax med brynt smör, schalottenlök och dragon är en underbar kombination och en perfekt förrätt. 
 
Du behöver 
1 förpackning med salmalax
1 schalottenlök
200 g smör
4 msk soja
1 vitlöksklyfta
1 kruka färsk dragon
 
Gör så här
Skiva laxen tunt (nog tunnare än jag skar den)
 
Bryn smöret och låt det svalna av något. Hacka vitlök och schalottenlök fint.Pyttsa i i en kastrull och tillsätt sojan. Värm upp försiktigt. Häll ner smöret och finhackad dragon. Rör om. Häll smöret över laxen precis innan servering.  
 
Så här ser förpackningarna ut i min butik och en sådan förpackning är lagom för 4 personer som förrätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin