Party i Schweiz

 
Ja, kan ni tänka er, det är faktiskt vad som står på agendan för mig i helgen. Jag flyger imorgon bitti till Zurich. Imorgon kväll är det överraskningsparty för min nära vän Gitas man Stephan som fyller 40. Jag åker tillbaka hem på söndag tidig kväll. Låter helt galet. Gita och Stephan är mycket nära vänner till mig och har alltid funnits där för mig i alla lägen, minst sagt. Så det var självklart att jag skulle delta i hans firande. 
 
Men vet ni något annat galet. Jag har aldrig varit ifrån mina barn så länge, så det är rätt jobbigt. Magda har sovit hos sin pappa en gång i veckan, men då har jag träffat henne på kvällen och direkt på morgonen därefter. Annie har jag varit ifrån 1 natt då jag skulle redovisa ett arbete på Malmö Högskola och då jag födde Magda, men då kom hon till sjukhuset på dagen de tre nätter jag var inlagd. Det kanske är bra, nyttigt, vad vet jag. Men inget slår att vara med mina barn, hur trött jag än är. Jag offrar gärna kvällar ute på stan för att bara vara hemma och kunna kika in på barnen som ligger och snusar i sina sängar, för mig är det högsta lyckan. 
 
Nu ska jag iallafall försöka göra det allra bästa av situationen och tänka bort separationsångesten. Försöka tänka på att jag ska träffa mina älskade vänner, SOVA på hotell, äta god mat som någon annan har lagat och köpa med mig massa choklad. 
 
Jag tar med mig Chokladfabrikens lakritspraliner. Gita är helt galen i dem och jag brukar skicka en kartong till henne då och då. 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Du skall njuta av resan och festen! Snart är du tillbaka hos barnen igen! Kram
Ja, de där goda chokladpralinerna kommer jag också ihåg, tack!

2012-10-20 @ 02:07:50
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin