Luxemburgerli

De här bästa Luxemburgerli köpte jag med mig från Sprungli på flygplatsen. Det är världens bästa kakor. Jag kan verkligen inte med ord förklara hur goda de är. Det är lika macarons,men miljoner gånger godare, de är mindre och luftigare. De bakas efter gammalt hemligt recept och säljs endast i Schweiz och i en butik i New York. Det värsta är också att man måste äta dem inom någon dag. Hade så gärna köpt på mig massor.
Mina favoriter är verkligen champagne luxemburgerli, både de med vit chokladkräm och de med mörk choklad. Men även hasselnöt och vanilj är vansinnigt goda, ja, och chokladvarianten är wow också. Missa verkligen inte dem om ni är i Schweiz eller så bara på flygplatsen i Zurich! 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Gudomliga, tack!

2012-10-24 @ 09:08:31
Postat av: Lotta

Tack för en SUVERÄN blogg som jag hittade till i helgen! Fantastiskt inspirerande och ljuvliga recept! Och vad kul att ytterligare en person är galen i SPRUNGLI :-) Du vet väl att de har en onlineshop? FInns här:
http://www.spruengli.ch/gifts.html
Jag glädjer mig åt att fortsätta att följa denna blogg!!!

2013-09-04 @ 02:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin