Go'kväll med bild på morgongröten och äppelbrödet i ugnen

Måste bara dela med mig av vår favoritgröt som vi åt i morse: Mannagrynsgröt med rivet äpple, äggulor, en klick smör och russin.Har inte gjort den på länge. I morse gjorde vi den och den är så krämig, frisk och underbar. Dofta gärna över lite kanel dessutom.
 
Just nu har jag äppelbröd i ugnen, en äppelkaka på G (Blev så sugen på äppelkaka idag) och planer på att göra pumpasoppa (har aldrig gjort pumpasoppa (här framför mig står en sk butternut pumpa och jag har ingen aniiiing hur man vet om den är mogen), ceasardressing (som jag kan ha till kyckling som matlåda kommande vecka). Vi får se hur långt jag hinner. Vad gör man inte för att slippa städa här hemma:-)
 
Vad gör ni?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Senast igår tänkte jag på mannagrynsgröt, som är så god! Jag bakade också med äppel igår och så har jag gjort pumpaoppa på veckan :) Kram

Svar: Åh, då måste jag kika på din pumpasoppa!
Linda /Matstugan

2012-10-07 @ 05:10:42
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin