Dumlemuffins med vaniljströssel

Bakade min kära vän Bambis fina Dumlemuffins med vaniljströssel till min klass. De hade gjort sig förtjänta av lite fika och jag ville testa något nytt. Goda är bara förnamnet på dessa muffins. 
 
Du behöver 
2 dl strösocker 
2 ägg
125 g smör (rumsvarmt)
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
4½ dl vetemjöl
1½ dl mjölk
12 dumlekolor
 
Vaniljströssel
1 dl vetemjöl
3/4 dl socker
2 tsk vaniljsocker
50 g smält smör
 
Gör så här
Sätt ugnen på 225 C
 
Vispa socker och smör poröst, tillsätt äggen, ett i taget under omrörning. 
 
Rör ihop vetemjöl, vaniljsocker och bakpulver. Rör ner mjölblandnignen och tillsätt mjölken. Vispa på.Fyll muffinsformarna till hälften i formarna och tryck ner en dumlekola i varje. 
 
Blanda ihop vaniljströsslet och strössla över. In i ugnen i cirka 15 min. 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ooh vad gott det låter, hur många blir det ca på det här receptet?

Svar: Åh, hur många blev det? Jag dubblade receptet eftersom jag behövde drygt 30 st. Så på det receptet som är ca 15 st.
Linda /Matstugan

2012-10-28 @ 10:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin