Chocolate chip cookies - Glutenfria

 
Jag är fortfarande i Schweiz men gjorde ett litet tidsinställt inlägg till er innan jag åkte, varsågod: . Jag bakade lite glutenfria chocolate chip cookies till fikan med bästa Jessica. Inte svårt alls och så goda. De gick verkligen hem hos Annie också. Hon älskar dem. Ja, jag gillade dem också lite för mycket. 
 
Du behöver
2½ dl mandelmjöl (175g)
150 gr rumsvarmt smör 
2 dl potatismjöl (150g)
2 dl strösocker
2 msk kakao
100g Chocolate chips eller mörk choklad (70%)
1 ägg
 
Gör så här
Sätt ugnen på 200C
 
Blanda mandelmjöl med smöret. Tillsätt övriga torra ingredienser och sist ägget. Rulla ut till längder och skär i skivor (inte mer än 1 cm tjocka). Lägg på bakplåtspappersklädd plåt. Baka i 10 min. De ska ha fått lite färg. 
 
Ps. Då jag kommer hem söndag kväll så kommer jag berätta något riktigt roligt! 
 
Ha en underbart fin söndag!

Kommentarer
Postat av: Katarina

De låter väldigt goda och mandelmjöl är roligt att baka med! Hoppas du haft det bra i Schweiz. Kram!

2012-10-21 @ 10:48:20
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin