Dags att ladda inför vintermånaderna

Jag och Annie har börjat äta Omega 3 tabletter. Jag äter Pharbio Omega-3 köpta på Apoteket och Annie Fritt Flyt Junior från Vesterålens Naturprodukter AB. Det här är mitt vinterknep! Jag har gett Annie Omega 3 varje vinter sedan hon var 2 år, dessutom får hon 1 matsked olivolja per dag. De senaste 2 åren har hon haft 2 sjukdagar! Såklart har hon blivit äldre och hennes immunförsvar starkare. Men, ändå! Hon var så ofta sjuk och jag vabbade ständigt vintern innan vi satte igång med Omega 3 och olivoljan. Jag fick tipset av en vän som sa att hennes barn aldrig var sjuka efter att hon hade börjat ge dem Omega 3. Så jag tror stenhårt på Omegan faktiskt (tillsammans med olivoljan) 
Dessa citronsmakande tuggbara gelétabletter slinker lätt ner. De innehåller inga tillsatser och har högt innehåll av DHA och vitamin D. Framförallt så tycker Annie om dem och smaskar i sig dem utan strul. OBS! Just dessa är för barn över 3 år.

Kommentarer
Postat av: Alfva

Jag har också hört det där om omega3, men inte kommit så långt att jag faktiskt gett henne det än. Förra året var hysteriskt och jag tror vi hade 20 vabsekvenser minst! Vi har ju ändå såna hemma, så jag ska nog ta och testa! :)

Svar: Ja, det var en kompis som sa det där till mig då A var sjuk precis hela tiden. Jag kan ju inte svära på det, men då jag började med Omega och 1 msk olivolja/dag så 2 sjukdagar under de senaste två åren och då var det lätt feber bara. Annie går och klagar här hemma mest hela tiden att det är så orättvist att hon aldrig får vara sjuk och hemma:-)
Linda /Matstugan

2012-11-20 @ 22:45:14
URL: http://alfva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin