Bland barn, ljuvlig kladdkaka, fläskfilégryta och en massa bus

 
Vår helg var underbar. Vi sov över hos min vän och hennes två döttrar som är lika gamla som Magda och Annie. Det är alltid så avslappnat hos min vän. Barnen röjer, skrattar, småkivas och myser. Båda barnen sov också som stenar under natten av allt bus, så jag vaknade utsövd till en förmiddag fylld av ännu mer bus.
Mmm, vi äter alltid gott också. Jag är alltid garanterad en smaskig kaka när vi kommer dit och jag är alltid nyfiken på vad det blir. Den här gången blev det en ljuvligt god vit kladdkaka med en gnutta konjak i och frukt. På kvällen blev det en så läcker fläskfilé med ugnsrostade grönsaker. Det här ska ni få recept på!!
Bakom den glamorösa ytan...ser det ut precis så här. Bilden till höger tog jag 1 minut innan vi två skulle äta den fina fläskfilén. Allt sopades undan till sidan och så blev det mys.
 
Ps. Jag tog de här bilderna i smyg, så säg inget. Min vän brukar alltid fråga om 'bloggen' som hon kallar den, men hon går i stort aldrig in och läser något. Så jag är nog safe med att vissa dessa smygfoton från verkligheten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin