Go' frukost

Idag har vi precis ätit en riktig god frukost, suttit och myst - Helt utan stress! Smoothie med blåbär och banan och roliga smörgåsar. Annie är alltid hemma på fredagar och det är så skönt att ta det lugnt på mornarna, inte ha en tid att passa, för en gångs skull. Jag gjorde bokstavssmörgås till henne, som är UPPSKATTAT minst sagt. Denna blev med Fjällbrynts Rökt Kalkonost som är supergod.
Jag gjorde en ormsmörgås till mig själv
Gjorde smoothien på blåbär, banan, vaniljyoughurt, lite mjölk och en matsked Extra virgin kokosolja (Cocosa är märket). Kan så rekommendera denna dunderolja. Dessutom blir den god i smoothies, en lätt smak av kokos! Se HÄR i mitt tidigare inlägg om kokosoljans fantastiska egenskaper.
Kan också rekommendera Rökt kalkonost på tub, gott och roligt.
Annie gjorde en L-smörgås till mig. Lite snål tyckte jag att hon var med osten, men håller man precis på att lära sig stava så är det bäst att man är tyst i sånda här sammanhang och bara berömmer och glatt äter sin något torra smörgås;-)

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jösses vad gott med smoothie, det var länge sedan jag gjorde någon sådan, men vilket sug jag fick nu! Har ännu inte prövat kokosoljan FAST jag funderade på att göra det redan när du skrev om den förra gången - det känns som att det är dags på riktigt nu! ;)

2012-05-25 @ 17:19:54
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin